Recenzia: Doom

Je to až zvláštny pocit, keď sa píše rok 2017 a práve vyšliel DOOM na Nintendo Switch. Ako teda vyzerá Switch port tejto first-person strieľačky ?

Aj vzhľadom na to že sa jedná o port handheld konzolu, je na tom DOOM veľmi dobre. Samozrejme nemožem očakávať, že bude hra vizálnou vernosťou na tom lepšie ako na ostatných konzolách na ktoré DOOM vyšiel, keďže handheld konzoly sú svojim výkonom dosť obmedzené. Framerate je skrátene o polovicu a teda na 30 fps pri rozlíšení 720p v handheld mode ako aj v dokovancom. Práve preto by som veľmi neodporúčal hrať hru so Switch zapojenom v TV, pretože vďaka nízkemu rozlíšeniu sa môže hra zdáť do značnej miery rozmazaná. Čo sa týka trochu viac k framerate hry, hra sa snaží ísť v stálych 30fps no stalo sa aj napríklad to, že hra klesla pod túto úroveň. Stalo sa to v prípade, keď sa zobrazolo na obrazovke oniečo viac nepriateľov. Obraz bol vidielľne sekaný ale nedeje sa to zas tak často. Switch verzia taktiež obsahuje rozdielne textúry a modely nepriateľov ako v prípade PlayStation 4 a Xbox One verzie.

Multiplayer hry využíva podobný levelovací systém ako je napríklad v Call of Duty. Tak ako levelujete a ste čím ďalej vyššia úroveň, získavate brnenia, zbrane a hrateľných démonov. Práce démonis u jedným z najzajímavejších prvkov hry, pretože vám umožnia hrať za najikonickejších nepriateĺov DOOMu. Hry sa odohravájú v malých mapách, ktoré vám umožnia čo najviac udržať kontakt s nepriateľmi.

Ak ale pre vás multiplayer nie je nič zaujímavé, za povšimnutie tiež určite stojí arcade mód. V tomto móde sa nepriatelia vyskitujú častejšie. Môžete nachádzať malé Doomguy postavičky, ktoré vysia naookolo pre ďalšie životy, keˇže začínate len s jedným. Od začiatku v akádovom režime si môžete zvoliť úroveň kampane, čo znamená, že ak poznáte hru z inej platformy, možete priamo skočiť do tej, ktorá vam najviac vyhovuje.

Summary
Nintendo Swtich DOOM bol evidentne vytvorený primárne pre heranie v prenosnom, handheld, režime no napriek tomu je táto hra obstála v hrateľnosti veľmi dobre. Nie je nič lepšie ako si konečne zahrať DOOM kdekoľvek chcete. Pozpochýb ide o jednu z najelších strieľačiek z prvej osoby a Panic Button si tak zaslúži veľké ďakujem za prerobenie tejto hry v tak dobrej kvalite.
Good
  • DOOM kdekoľvek chcete
  • Multiplayer